DEVAM ETMENİN ÖNEMİ

Dün akşam yayınlamış olduğum Yarına Not’tan devam edelim: “Bazen hayat seni alıp bir yere koyar ve buradan devam et der.”

Bayram tatilini ailecek Bodrum’da geçirdik. Bayram’dan sonra ailem orada kaldı; ben İstanbul’a döndüm ve çalışmaya başladım. Bir yandan koçluk görüşmelerini yaparken bir yandan da günlük yazılarımı kaleme alıyor ve yeni kitabım üzerinde kafa patlatıyordum. Hepiniz gibi yaşamıma devam ediyordum. En büyük sıkıntılar havanın aşırı sıcak olması, okullar kapalı olmasına rağmen yoğun trafik gibi basit şeylerdi.

Cuma akşamı da görüşmelerimi yaptıktan sonra annemi ziyaret ettim, birlikte yemek yedik, daha sonra TV’de bir film izledik ve ben saat 23’e doğru çıkıp yürüyerek bizim eve doğru gitmeye başladım. Telefonum çaldı, önce annem sonra eşim aradı, darbe olduğunu, dikkatli olmamı, hızlıca eve gitmemi söylediler, adımlarımı hızlandırdım.

Yolda taksi durağına uğradım, TV açıktı ama kimse tam olarak ne olduğunu henüz kavramamıştı. Sonra bakkala uğradım, herkes bir şeyler alma telaşındaydı, ben de ekmek ve su aldım. 1980 darbesi yapıldığında Bayramoğlu İş Bankası tesislerinde tatildeydik ve üç gün mahsur kalmıştık, eve çok zor döndüğümüzü hayal meyal hatırlıyorum.

Cuma gecesi hepimiz için çok zor geçti, uçak ve helikopter sesleri, patlamalar, ertesi sabahı zor ettik ve vahim bir tablo ile karşılaştık.

Her zaman söylerim, hayatın çıkışları ve inişleri var. İnişleri iyi yönetenler, daha mutlu, daha başarılı olmaya yakın oluyorlar.

Hayatta bazen işler planlandığı gibi gitmiyor. Hayat sizi veya yaşadığınız Ülkeyi alıp farklı bir noktaya getirebiliyor. Bu gibi durumlarda devam etmek çok önemlidir.

Eğer içinde bulunduğumuz günlerde doğal olarak kendinizi iyi hissetmiyorsanız lütfen devam edin, durmayın. Elbette acılarımızı yaşayacağız, elbette bu duruma neden olanlar hukuk önünde hesap verecekler. Ama sonra güzel ülkemizi layık olduğu hale getirmek için el birliğiyle daha çok çalışmamız gerekiyor. Herkes en iyi bildiği şeyleri en güzel şekilde yapmaya devam etmeli. Güzel bir söz var, hayat bisiklete binmek gibidir, dengede olmak için ilerlemek gerekir.